Droomt u van een eigen winkel en het verkopen van Deens design keukens voor verrassend lage prijzen? Laat uw droom werkelijkheid worden met Kvik franchise.
Als franchisenemer bij Kvik geniet u van het beste van beide werelden. U bent zelfstandig, maar tegelijkertijd staat u met Kvik franchise als samenwerkingspartner sterk. Kvik franchsie biedt een uitgewerkt en professioneel concept en een sterk merk, die onze franchisenemers moeten overbrengen en waarvoor ze garant moeten staan.
Bij Kvik franchise ontmoeten wij u graag en laten wij u graag met ons succesvolle franchiseconcept kennismaken. U investeert met beperkte middelen in het zelfstandig worden en gaat tegelijkertijd deel uitmaken van een uniek levensstijlmerk.
Als franchisenemer bij Kvik krijgt u maximale invloed op uw eigen inkomsten en die liggen met de juiste inzet op een zeer aantrekkelijk niveau. Als franchisenemer ontvangt u een opleiding aan de Kvik Business Academy en uiteraard staat Kvik ter beschikking met support op het gebied van exploitatie, verkooptraining, marketing, IT en design van de keuken.
Activiteit: | Leverancier van keukens, badkamermeubels en garderobekasten in Deens design.Droomt u van een eigen winkel en het verkopen van Deens design keukens voor verrassend lage prijzen? Laat uw droom werkelijkheid worden met Kvik franchise. Als franchisenemer bij Kvik geniet u van het beste van beide werelden. U bent zelfstandig, maar tegelijkertijd staat u met Kvik franchise als samenwerkingspartner sterk. Kvik franchsie biedt een uitgewerkt en professioneel concept en een sterk merk, die onze franchisenemers moeten overbrengen en waarvoor ze garant moeten staan. |
---|---|
Branche: | keukens & keukenrenovatie - sanitair - wonen |
Werkt met ondernemers sinds: | 1983 |
Entreegeld: | € 5.000 |
Jaarlijkse franchisefee: | percentage van de omzet |
Totale investering: | € 250.000 |
Benodigd eigen vermogen: | Minimaal € 100.000 |
Gemiddelde omzet pv: | € 1.900.000 |
Type samenwerking: | Hard Franchise |
Omschrijving training: | Intensieve training/begeleiding |
Hoe is de inkoop geregeld: | Via moeder organisatie |
Verkoop oppervlakte: | 350 m² / 400 m² + 250 m² magazijn |
Locatie omschrijving: | Woon / keuken boulevards |
Verzorgingsgebied: | Geheel Nederland |
Succesvolle eerste maanden voor Kvik Heerhugowaard
Een unicum voor Thijs Kaptein (39) en zijn broer Lex (36): ze zijn beiden franchisenemer van de nieuwe vestiging van Kvik in Heerhugowaard. Zij zijn de eersten die op deze manier samen ondernemen bij de Deense keukenformule. Ze openden hun filiaal in november 2018 en hebben in de eerste paar maanden al een succes geboekt: ze gaan beter dan ze in hun businessplan hadden ingeschat.
Thijs kwam in oktober 2017 in contact met Kvik. Daarvoor had hij een agentschap in bruids- en avondkleding en was zodoende de schakel tussen ontwerpers en winkels. “Eigenlijk ligt het franchisenemerschap dicht bij het agentschap”, vindt Thijs. “Je draagt de visie van een ander uit, maar je krijgt wel de ruimte om er je eigen draai aan te geven..”
De gesprekken tussen Thijs en Kvik verliepen zo goed, dat Lex ook in het proces stapte. Toen de kogel eenmaal door de kerk was, volgden de broers vanaf begin september 2018 gedurende drie maanden een intensief traject waarin leren en stage lopen voorop stonden. Ze mochten hun eigen showroom uitzoeken in Denemarken, het thuisland van de keukenformule. Dit alles resulteerde in de opening van hun vestiging op 23 november, nummer 18 voor Kvik. “Mijn broer is de handige”, lacht Thijs. “Hij zorgt voor de backoffice en de technische zaken, zoals het inmeten van keukens en de planning. Ik houd me bezig met verkoop, financiën en marketing. We hebben daarnaast twee medewerkers en zijn op dit moment bezig een derde aan te nemen.”
Onderscheidend door serviceniveau en transparantie
Kvik is een formule die zich richt op de verkoop van keukens, badkamermeubels en garderobekasten. De formule onderscheidt zich van de concurrentie door het serviceniveau en de transparantie. Klanten kunnen kiezen of zij hun keuken zelf willen ophalen of Kvik alles laten doen. Dit scheelt in de kosten, die overigens vooraf helemaal duidelijk zijn. “We hebben daarnaast hogere en diepere kasten dan andere keukenbedrijven”, zegt Thijs. “Ook met onze garantie zit het goed: 25 jaar op het binnenwerk, 10 jaar op de fronten en 5 jaar op het keukenblad. Dat in combinatie met een snelle levertijd en verrassend lage kosten maken Kvik een heel toegankelijke formule. We leveren trouwens wel moderne, strakke keukens. Daar moet je van houden.”
Boven verwachting
Kvik is op veel gebieden een partner voor hun franchisenemers. Thijs: “Voor we onze vestiging openden, maakten we een businessplan. We gaan binnenkort de eerste maanden samen met Kvik evalueren: hoe staan we ervoor, wat gaat goed en wat kan beter? Kvik monitort alles en kan ons dus van feedback voorzien. Wat erg mooi is: we weten nu al dat we het boven verwachting goed hebben gedaan de eerste tijd. Dat is een mooie opsteker. Daarnaast ziet Kvik dat we ervoor gaan. Ondernemers die dat laten zien, krijgen van de formule alle hulp.”
‘Kvik laat ons niet los’
De begeleiding van Kvik stopt niet na het pre-openingstraject. “Ze laten je na de eerste periode zeker niet los”, legt Thijs uit. “Zo controleren ze bijvoorbeeld onze bestellingen en dat is heel erg prettig. Als je goed kunt uitleveren, scheelt dat namelijk ergernis voor de klant en geld en werk voor ons. In de opstart heeft Kvik ons ook geholpen met de financiering van onze vestiging door een crowdfundingactie op te zetten. Die actie heeft ons geholpen het benodigde kapitaal te krijgen voor de verbouwing en de inrichting van ons pand.” Maar liefst 273 investeerders brachten gezamenlijk het benodigde kapitaal op.
Vrijheid binnen Kvik-wereld
Het eigen ondernemerschap bevalt Thijs en zijn broer uitstekend. “Binnen de Kvik-wereld mag je je ondernemerschap zelf vormgeven”, legt Thijs uit. “Kvik is hard franchise, dus als je voor deze formule kiest, moet je natuurlijk helemaal achter het product staan. Je werkt daarnaast niet van 9 tot 5. Als je er vol voor wilt gaan, is dit een prachtige markt waarin meer dan genoeg te doen is.”
DNA van de regio
Dat Thijs en Lex uit de regio komen, werkt volgens de broers zeker mee. “Een goed verkoper kan natuurlijk overal verkopen”, benadrukt Thijs. “Maar wij kennen het DNA van onze regio. De Noord-Hollanders zijn nuchter, een beetje ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Als je die mindset kent, maakt dat het praten een stuk makkelijker. De keuze van onze klanten is altijd leidend. De een vindt een keramieken blad belangrijk, de andere wil een dure oven. Is de keuken die we adviseren boven budget? Dan gaan we op zoek naar ander materiaal of een andere grootte. Het mooie is om aan die wensen tegemoet te komen door goed advies te geven. We houden de eenvoud erin en zorgen dat de klant met een goed gevoel weggaat. Natuurlijk is het belangrijk dat onze medewerkers keukens verkopen, maar dan wel op basis van gedegen advies en transparante prijzen en offertes.”
Deze manier van ondernemen past naadloos in de Kvik-visie van transparantie en service. Klanttevreden staat dan ook hoog in het vaandel. “Dat klanten tevreden zijn, is uiteraard in ons belang, maar ook in dat van de formule. Een tevreden klant zal Kvik eerder aanraden aan familie of vrienden”, legt Thijs uit.
Sparren met collega’s
De achttien franchisenemers van Kvik spreken en zien elkaar regelmatig: onder andere op de maandelijkse franchisemeetings en ook op het jaarlijkse grote feest. “We zijn een familie”, vindt Thijs. “Wij sparren zelf veel met Arend Huizinga van Kvik Almere. Hij is een week voor ons opengegaan, dus we weten elkaar vaak te vinden voor advies en ervaringen.”
Social media
Ook op social media is Kvik actief. De formule beheert de pagina van vestiging Heerhugowaard en doet dat bijzonder goed. “De openingscampagne op Facebook heeft ons veel nieuwsgierig publiek én klanten opgeleverd”, zegt Thijs tevreden.