Beterlopenwinkel helpt consumenten hun loopcomfort te verbeteren door schoenen aan te bevelen die aansluiten bij hun voetklachten. We gebruiken 3D-voetscanners en werken nauw samen met paramedische zorgverleners.
In Aalsmeer wonen naar schatting 30.079 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Aalsmeer, in Noord-Holland. Gemiddeld wordt er €40.900 per huishouden verdiend, dat ligt iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Aalsmeer heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €559.195.955 over alle inwoners. De huizen in Aalsmeer hebben een gemiddelde WOZ waarde van €276.000, iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.4% van de mensen hebben in Aalsmeer een uitkering, oftewel 1.023 van alle inwoners.
De gemeente Aalsmeer omvat het dorp Aalsmeer dat aan de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder ligt, en de gehuchten/dorpen Calslagen, Kudelstaart, Oosteinde en Vrouwentroost. Aalsmeer is beroemd door de bloemenveiling, het heeft de grootste bloemenveiling ter wereld. de bloemenveiling en de nabijgelegen bloemenvelden zijn de belangrijkste toeristische trekpleisters van Aalsmeer.
Er zijn naast Beterlopenwinkel ook nog andere franchiseformules waarvoor Aalsmeer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Aalsmeer.
Franchiseformule Beterlopenwinkel valt binnen de branche schoenen. Net als de gehele modebranche heeft de schoenenbranche rake klappen gehad de afgelopen jaren. Pas sinds 2015 werden de eerste tekenen van groei weer vertoont. 2015 is afgesloten met een +1,5% in omzet ten opzichte van het voorgaande jaar, voor een totaal van 1,9 miljard euro. Dit was onder meer te danken aan de groeiende populariteit van sneakers. Dit werd gerealiseerd door ongeveer 3.000 winkels in Nederland.
Er wordt geschat dat momenteel al 20% van alle bestellingen van schoenen, online plaatsvindt. De ING schat dat dit richting 2020 zelfs kan stijgen naar 30-35%. De kracht van online is dus niet meer te ontkennen. Retailers erkennen dit, en zijn allen sterk aan het ontwikkelen om de online consument zo goed mogelijk te kunnen bedienen.
Een andere uitdaging ligt in het omgaan met nieuwe concurrentie. Veel spelers als Bol.com, Zalando, brandstores en meer hebben zich de laatste jaren ontwikkeld als geduchte concurrenten. Met name brandstores zijn een bijzondere ontwikkeling. Merken die voorheen als leverancier fungeerden voor de retailers, richten nu hun eigen winkels op. Omdat consumenten vaak binding hebben met een merk is dit een succesvolle ontwikkeling gebleken.
Omnichannel moet de toekomst zijn voor de schoenenbranche. De klant crossmediaal helpen en de ‘customer journey’ afstemmen op al je platformen moet de klant aan de retailer binden.