Laserspace Amersfoort

Laserspace Amersfoort

Ondernemer worden bij Laserspace in Amersfoort

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in Amersfoort.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over Amersfoort

Amersfoort is onderdeel van de gemeente Amersfoort, binnen de provincie Utrecht, en heeft 153.615 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €36.900. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Amersfoort een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €2.576.542.500. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Amersfoort op gemiddeld €222.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.8% van de mensen in Amersfoort een uitkering. Dit maakt dat in totaal 5.837 inwoners van Amersfoort een uitkering krijgen.

De economie van Amersfoort is pas vanaf 1970 sterk gegroeid. Enkele grote bedrijven en instellingen hebben er hun hoofdkantoren, zoals de verzekeraars de Amersfoortse en voedingsconcern Nutreco, naast de al aanwezige militairen, NS, en stichtingen of verenigingen als de Vereniging Eigen Huis en het Diabetesfonds. De kazernes werden vanaf ongeveer 1980 op één na gesloten. In 1990 verplaatste de Kamer van Koophandel Gooi- en Eemland, destijds gevestigd in Hilversum (lange tijd de economische concurrent van Amersfoort), zijn hoofdkantoor naar Amersfoort, wegens onoplosbare verkeersperikelen in Hilversum. In 2008 ging deze KvK op in de KvK Gooi-, Eem- en Flevoland, die Almere als vestigingsplaats kreeg. Een vernieuwing van het stationsgebied met de bouw van een groot nieuw station vanaf 1992 trok vele bedrijven naar het centrum.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Amersfoort interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amersfoort.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Amersfoort

Provincie
Utrecht
Gemeente
Amersfoort
Inwoners
153.615
Inkomen
€36.900
WOZ-waarde
€222.000