Laserspace Amstelveen

Laserspace Amstelveen

Ondernemer worden bij Laserspace in Amstelveen

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in Amstelveen.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over Amstelveen

Amstelveen is onderdeel van de gemeente Amstelveen, binnen de provincie Noord-Holland, en heeft 88.659 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €40.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Amstelveen een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.620.041.727. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Amstelveen op gemiddeld €257.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.2% van de mensen in Amstelveen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.837 inwoners van Amstelveen een uitkering krijgen.

Amstelveen ligt dicht tegen Amsterdam aan en geldt voornamelijk als slaapstad voor werknemers die in Amsterdam en op Schiphol werken. In de loop der jaren hebben zich echter kantoren van meerdere (internationale) ondernemingen in de stad gevestigd, waaronder de hoofdkantoren van de KLM, Zwitserleven en KPMG. Hierdoor telt de gemeente zelf ook veel arbeidsplaatsen. Amstelveen probeert de kantorenmarkt verder te ontwikkelen maar stuit hierbij op hevige concurrentie uit de regio. Het aantal bedrijfsvestigingen in Amstelveen neemt nog steeds toe (met name door ZZP-ers) en ook het aantal werkzame personen nam, na een lichte daling in 2011, in 2012 weer toe. Amstelveen is een relatief vergrijsde gemeente. 19% van de bevolking is ouder dan 65 jaar, terwijl het landelijk gemiddelde 15 % is. Het aantal ouderen zal komende jaren blijven toenemen, maar schuift steeds meer naar het landelijk gemiddelde op. Ook het aantal Amstelveense jongeren is lager dan landelijk: 28% versus 30%. Komende jaren stijgt het aantal jongeren, om naar verwachting in 2030 weer te stabiliseren op het huidige niveau.De A9, die van oost naar west door de gemeente loopt biedt automobilisten toegang tot Amstelveen via de afslagen 4 (Ouderkerk) en 5 (Amstelveen). Tevens is de A10, alhoewel deze buiten de gemeente ligt, een belangrijke verkeersader voor het noordelijke deel van de gemeente. De belangrijkste noord-zuid-as is de Beneluxbaan. De stad is sinds 1990 verbonden met Amsterdam via een sneltram (metrolijn 51) en tramlijn 5.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Amstelveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amstelveen.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Amstelveen

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Amstelveen
Inwoners
88.659
Inkomen
€40.200
WOZ-waarde
€257.000