30ML Coffee & Food Assen

30ML Coffee & Food Assen

Ondernemer worden bij 30ML Coffee & Food in Assen

30ML Coffee & Food is op zoek naar een ondernemer in Assen.

30ml is een koffiebar die het comfort van een tweede huiskamer biedt, met hoogwaardige specialty koffiesoorten en een puur aanbod voor de zoete en hartige trek.

Over Assen

Assen is gelegen in Drenthe, en is onderdeel van de gemeente Assen. Er wonen ongeveer 67.073 mensen in Assen. De WOZ waarde van de woningen in Assen ligt gemiddeld op €162.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Assen op €32.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Assen een gezamenlijk inkomen van €981.704.818. Van alle inwoners hebben 4.4% een uitkering. In Assen een totaal van 2.951 inwoners.

In de periode van 1900 – 2000 is Assen snel gegroeid. Voor de Tweede Wereldoorlog groeide de werkgelegenheid en daarmee het inwonertal tot ongeveer 22.000 mensen. Na de oorlog verdubbelde dat aantal. Na de Tweede Wereldoorlog werd een aantal grote woonwijken gebouwd. Assen heeft negen woonwijken, die soms weer zijn opgedeeld in buurten. Het oudste is het centrum, waarna “over het spoor” Assen-Oost werd gebouwd, dat in de volksmond ook wel Vredeveld wordt genoemd. Deze wijk is vanuit het verleden op te splitsen in verschillende buurten, zoals het Rode, Blauwe en Witte dorp, de Schildersbuurt, Amelterhout en de villawijken Sluisdennen, Vreebergen en Houtlaan. In Assen-Oost wordt een nieuwe woonbuurt ingericht, Park Diepstroeten, op het voormalige terrein van de stichting Hendrik van Boeijenoord. De tweede uitbreiding in Assen zijn de wijken de Lariks en Noorderpark, vervolgens werden Vredeveld en Noorderpark vergroot en werd de wijk Pittelo gebouwd. Begin jaren 70 kwam de wijk Assen-West tot stand; deze bestaat uit de buurten Baggelhuizen, Kortbossen en Westerpark. In de jaren 80 en 90 werden Peelo en Marsdijk gebouwd. In 1997 volgde Kloosterveen, vernoemd naar een oude buurtschap, waar ruim 11.000 mensen wonen (2015). De wijk is opgedeeld in 15 woonbuurten met diverse woonstijlen. In het hart van de wijk werd in 2010 het winkelcentrum ‘Kloosterveste’ geopend. De hoofdmoot van het winkelaanbod in Assen bevindt zich in de historische binnenstad, met onder meer Warenhuis Vanderveen en het overdekte winkelcentrum de Triade. Verder zijn er diverse moderne (overdekte) winkelcentra in de verschillende wijken van Assen. De koopavond is op vrijdagavond en op elke laatste zondag van de maand zijn er koopzondagen. In het noorden van stad bevindt zich een grote woonboulevard. Tot ongenoegen van winkeliers uit de binnenstad komt erbij de A28 en het TT circuit een Factory Outlet Center.

Er zijn naast 30ML Coffee & Food ook nog andere franchiseformules waarvoor Assen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Assen.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule 30ML Coffee & Food valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: Na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie ‘the latest hip thing’. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen 30ML Coffee & Food

Gegevens Assen

Provincie
Drenthe
Gemeente
Assen
Inwoners
67.073
Inkomen
€32.200
WOZ-waarde
€162.000