Plaza Food For All Assendelft

Plaza Food For All Assendelft

Ondernemer worden bij Plaza Food For All in Assendelft

plazafoodforall
Plaza Food For All is op zoek naar een ondernemer in Assendelft.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Over Assendelft

Assendelft is onderdeel van de gemeente Zaanstad, binnen de provincie Noord-Holland, en heeft 22.852 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €33.300. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Assendelft een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €345.896.182. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Assendelft op gemiddeld €177.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.8% van de mensen in Assendelft een uitkering. Dit maakt dat in totaal 868 inwoners van Assendelft een uitkering krijgen.

Lintdorp Assendelft ligt in Noord-Holland tussen de snelwegen A8 en A9 in. Met een lengte van 7,2 kilometer beschikt Assendelft over de langste dorpsstraat van Nederland. Ook is de oudste watertoren van Noord-Holland gevestigd in dit dorp te vinden. Het winkelcentrum van Assendelft “De Sean” telt 440 gratis parkeerplaatsen.

Er zijn naast Plaza Food For All ook nog andere franchiseformules waarvoor Assendelft interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Assendelft.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza Food For All valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza Food For All

Gegevens Assendelft

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Zaanstad
Inwoners
22.852
Inkomen
€33.300
WOZ-waarde
€177.000