backWERK Bergen op Zoom

backWERK Bergen op Zoom

Ondernemer worden bij backWERK in Bergen op Zoom

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Bergen op Zoom.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Bergen op Zoom

Bergen op Zoom is onderdeel van de gemeente Bergen op Zoom, binnen de provincie Noord-Brabant, en heeft 52.890 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €33.600. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Bergen op Zoom een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €807.774.545. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Bergen op Zoom op gemiddeld €195.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 5.4% van de mensen in Bergen op Zoom een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.856 inwoners van Bergen op Zoom een uitkering krijgen.

De detailhandel in Bergen op Zoom is vooral niet-dagelijks en recreatief. Er zijn 116 winkels in dagelijkse artikelensector 367 winkels in de niet-dagelijkse sector. Bergen op Zoom heeft dan ook een sterke regiofunctie. Winkelgebied “De Parade” won in 2007 de jaarprijs van de NRW (Nationale Raad voor de Winkelcentra). Hier zijn vooral filiaalbedrijven te vinden. Speciaalzaken zijn vooral in “’t Vierkantje” gehuisvest. De twee winkelgebieden worden verbonden door de Grote Markt/Zuivelstraat.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Bergen op Zoom interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bergen op Zoom.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Bergen op Zoom

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Bergen op Zoom
Inwoners
52.890
Inkomen
€33.600
WOZ-waarde
€195.000