Bagels & Beans Beverwijk

Bagels & Beans Beverwijk

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Beverwijk

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Beverwijk.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Beverwijk

Beverwijk is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Beverwijk. Er wonen ongeveer 40.368 mensen in Beverwijk. De WOZ waarde van de woningen in Beverwijk ligt gemiddeld op €178.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Beverwijk op €32.500. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Beverwijk een gezamenlijk inkomen van €596.345.455. Van alle inwoners hebben 3.6% een uitkering. In Beverwijk een totaal van 1.453 inwoners.

Beverwijk is vooral bekend om De Bazaar, de grootste overdekte markt van Europa. Ook is in Beverwijk een brandwondencentrum gevestigd, in het Rode Kruis Ziekenhuis. Beverwijk had de eerste meubelboulevard van Nederland. Verder is in Beverwijk de internationale Automarkt gevestigd.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Beverwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Beverwijk.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Beverwijk

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Beverwijk
Inwoners
40.368
Inkomen
€32.500
WOZ-waarde
€178.000