backWERK Bodegraven

backWERK Bodegraven

Ondernemer worden bij backWERK in Bodegraven

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Bodegraven.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Bodegraven

Bodegraven is onderdeel van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk, binnen de provincie Zuid-Holland, en heeft 17.954 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €41.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Bodegraven een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €336.229.455. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Bodegraven op gemiddeld €275.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.2% van de mensen in Bodegraven een uitkering. Dit maakt dat in totaal 575 inwoners van Bodegraven een uitkering krijgen.

Bodegraven ligt in het midden tussen de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De (hemelsbrede) afstand tot elk van deze steden bedraagt circa 30 kilometer. Bodegraven ligt centraal in het Groene Hart van Nederland, omsloten door de Randstad. Bodegraven is een bekend centrum van de kaashandel, al is het aantal karakteristieke kaaspakhuizen er afgenomen en wordt de dinsdagse kaasmarkt er sinds 2001 niet meer gehouden. De A12 verbindt Den Haag via Utrecht en Arnhem met de Duitse grens. De N11 verbindt A4 bij Leiden met de A12 bij Bodegraven. Er is een treinstation aan de spoorlijn Utrecht – Leiden. De winkels bevinden zich in Rijnhoek Plaza en in winkelcentrum Broekvelden.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Bodegraven interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bodegraven.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Bodegraven

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Bodegraven-Reeuwijk
Inwoners
17.954
Inkomen
€41.200
WOZ-waarde
€275.000