Anne&Max Breda

Ondernemer worden bij Anne&Max in Breda

Anne&Max is op zoek naar een ondernemer in Breda.

Anne&Max is dé plek waar je voor de lekkerste koffie, ontbijtjes en lunch terecht kan. In een ongedwongen sfeer rustig de krant lezen of even met wat vrienden bijkletsen: Anne&Max is de huiskamer in de stad, waar je je elk moment van de dag thuis voelt!

Over Breda

In Breda wonen naar schatting 180.968 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Breda, in Noord-Brabant. Gemiddeld wordt er €35.200 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Breda heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.895.488.000 over alle inwoners. De huizen in Breda hebben een gemiddelde WOZ waarde van €221.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.2% van de mensen hebben in Breda een uitkering, oftewel 7.601 van alle inwoners.

7,1% van de winkels in Brea staan leeg, dat is ten opzichte van het vorig jaar een kleine toename van 0,5%. De meeste winkels zijn gelegen in de oude binnenstad, verder zijn er drie belangrijke winkelcentra: De Barones, Hogevucht en Heksenwiel. In een groot deel van het centrum van Breda en in de wijk Ginneken (in het zuiden van Breda) is het betaald parkeren. Het tarief is met € 1,50 per uur redelijk te noemen.

Er zijn naast Anne&Max ook nog andere franchiseformules waarvoor Breda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Breda.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Anne&Max valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne&Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordigd in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Anne&Max

Gegevens Breda

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Breda
Inwoners
180.968
Inkomen
€35.200
WOZ-waarde
€221.000