Bagels & Beans Capelle aan den IJssel

Bagels & Beans Capelle aan den IJssel

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Capelle aan den IJssel

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Capelle aan den IJssel.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Capelle aan den IJssel

Capelle aan den IJssel is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Capelle aan den IJssel. Er wonen ongeveer 66.534 mensen in Capelle aan den IJssel. De WOZ waarde van de woningen in Capelle aan den IJssel ligt gemiddeld op €176.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Capelle aan den IJssel op €34.700. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Capelle aan den IJssel een gezamenlijk inkomen van €1.049.422.636. Van alle inwoners hebben 4.3% een uitkering. In Capelle aan den IJssel een totaal van 2.861 inwoners.

Capelle aan den IJssel is prima ontsloten: het heeft opritten aan de A16 en de A20, het heeft een NS station en is aangesloten op het Rotterdamse metronetwerk. Er zijn twee grote bedrijventerreinen: Rivium (met 353 bedrijven en 11.850 werkzame personen) en Hoofdweggebied (met 422 en 10.094 werkzame personen). Er zijn vier winkelcentra in Capelle aan den IJssel: De Koperwiek, De Terp, De Crimpenhof en De Scholver.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Capelle aan den IJssel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Capelle aan den IJssel.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne&Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordigd in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Capelle aan den IJssel

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Capelle aan den IJssel
Inwoners
66.534
Inkomen
€34.700
WOZ-waarde
€176.000