New York Pizza Culemborg

New York Pizza Culemborg

Ondernemer worden bij New York Pizza in Culemborg

New York Pizza is op zoek naar een ondernemer in Culemborg.

Pizza bezorgdiensten (delivery concept) en pizza restaurants (slice concept).

Over Culemborg

In Culemborg wonen naar schatting 27.191 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Culemborg, in Utrecht. Gemiddeld wordt er €36.300 per huishouden verdiend, dat ligt iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Culemborg heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €448.651.500 over alle inwoners. De huizen in Culemborg hebben een gemiddelde WOZ waarde van €220.000, iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 4.1% van de mensen hebben in Culemborg een uitkering, oftewel 1.115 van alle inwoners.

Van het oude historische centrum is veel bewaard gebleven. Populaire winkelstraten in Culemborg zijn o.a. Markt, Oude Vismarkt en Tollenstraat. In het centrum van Culemborg is het betaald parkeren (€ 0,60 per uur), bij winkelcentrum Parijsch kan met een blauwe schijf anderhalf uur worden geparkeerd. Culemborg ligt nabij de A2 en heeft een NS station aan de lijn Utrecht-Den Bosch.

Er zijn naast New York Pizza ook nog andere franchiseformules waarvoor Culemborg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Culemborg.

fast food branche informatie

Franchiseformule New York Pizza valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen New York Pizza

Gegevens Culemborg

Provincie
Utrecht
Gemeente
Culemborg
Inwoners
27.191
Inkomen
€36.300
WOZ-waarde
€220.000