Chocolate Company Den Bosch

Chocolate Company Den Bosch

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Den Bosch

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Den Bosch.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Den Bosch

Den Bosch ligt in de gemeente 's-Hertogenbosch (Den Bosch), in Noord Brabant. In Den Bosch wonen ongeveer 107.870 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €34.900. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Den Bosch ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Den Bosch dus zo’n €1.711.210.455. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €236.000 is in Den Bosch. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Den Bosch ligt dit dus lager. In Den Bosch hebben 4% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 4.315 uitkomt.

Den Bosch heeft een middeleeuws stadscentrum en is een van de oudste en meest complete van Nederland. De binnenstad is het grootste omwalde gebied van het land. De industrie maakt in de laatste jaren plaats voor zakelijke en financiële dienstverlening. In den Bosch staat overigens nog wel een van de vestigingen van Heineken, die een flink aandeel heeft in de regionale werkgelegenheid. In Den Bosch worden overigens veel festivals gehouden, meest bekende is Jazz in Duketown, een vierdaagse jazzfestival waar elk jaar 150.000 – 200.000 mensen op afkomen.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Den Bosch interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Den Bosch.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Den Bosch

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
's-Hertogenbosch (Den Bosch)
Inwoners
107.870
Inkomen
€34.900
WOZ-waarde
€236.000