backWERK Den Helder

backWERK Den Helder

Ondernemer worden bij backWERK in Den Helder

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Den Helder.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Den Helder

Den Helder is onderdeel van de gemeente Den Helder, binnen de provincie Noord-Holland, en heeft 41.000 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.400. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Den Helder een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €566.545.455. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Den Helder op gemiddeld €147.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3% van de mensen in Den Helder een uitkering. Dit maakt dat in totaal 1.230 inwoners van Den Helder een uitkering krijgen.

Den Helder staat bekend om zijn activiteiten aan het water. Er komen veel pijpleidingen aan land en het vormt de thuisbasis van de Marine. In de binnenstad vestigen de laatste jaren zich steeds meer nieuwe horecagelegenheden. Tevens heeft de stad een eigen spoorlijnstation en nabije aansluiting op het wegennet.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Den Helder interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Den Helder.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Den Helder

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Den Helder
Inwoners
41.000
Inkomen
€30.400
WOZ-waarde
€147.000