Bakers Dough Groesbeek

Ondernemer worden bij Bakers Dough in Groesbeek

Bakers Dough is op zoek naar een ondernemer in Groesbeek.

Verkoop van cookie dough, ijs en koffie vanuit een stijlvolle take-away omgeving op een high traffic locatie met kleine zitgelegenheid.

Over Groesbeek

Groesbeek is gelegen in Gelderland, en is onderdeel van de gemeente Berg en Dal. Er wonen ongeveer 11.890 mensen in Groesbeek. De WOZ waarde van de woningen in Groesbeek ligt gemiddeld op €289.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Groesbeek op €34.600. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Groesbeek een gezamenlijk inkomen van €186.997.273. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Groesbeek een totaal van 416 inwoners.

De gemeente Groesbeek is in 2015 samengevoegd met de gemeenten Millingen aan de Rijn en Ubbergen tot de nieuwe gemeente Berg en Dal. De Mies is een lokaal gemengd bedrijventerrein met een netto oppervlakte van ca. 12. ha, waarvan al een groot deel bebouwd is. Groesbeek is met meer dan 20 ha wijnbouw het grootste wijndorp van Nederland.

Er zijn naast Bakers Dough ook nog andere franchiseformules waarvoor Groesbeek interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groesbeek.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule Bakers Dough valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie the latest hip thing. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen Bakers Dough

Gegevens Groesbeek

Provincie
Gelderland
Gemeente
Berg en Dal
Inwoners
11.890
Inkomen
€34.600
WOZ-waarde
€289.000