Bagels & Beans Groningen

Bagels & Beans Groningen

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Groningen

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Groningen.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Groningen

Groningen is gelegen in Groningen, en is onderdeel van de gemeente Groningen. Er wonen ongeveer 200.487 mensen in Groningen. De WOZ waarde van de woningen in Groningen ligt gemiddeld op €157.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Groningen op €28.500. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Groningen een gezamenlijk inkomen van €2.597.217.955. Van alle inwoners hebben 3.2% een uitkering. In Groningen een totaal van 6.416 inwoners.

Groningen is een typische studentenstad met ruim 57.000 studenten. Het uitgaansleven telt vele cafés, voornamelijk rond de Grote Markt. Dit geeft de binnenstad een jong karakter. Groningen is en blijft tevens een handelsstad, met de laatste jaren een focus op de zakelijke dienstverlening. Verder staat Groningen bekend om zijn suikerindustrie. Het is de grootste suikerstad van Europa. De stad wordt goed ontsloten door de A7 en A28 en heeft een eigen spoorwegstation.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Groningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groningen.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne&Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordigd in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Groningen

Provincie
Groningen
Gemeente
Groningen
Inwoners
200.487
Inkomen
€28.500
WOZ-waarde
€157.000