backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.
Harderwijk is onderdeel van de gemeente Harderwijk, binnen de provincie Gelderland, en heeft 42.500 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €34.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Harderwijk een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €672.272.727. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Harderwijk op gemiddeld €215.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3.8% van de mensen in Harderwijk een uitkering. Dit maakt dat in totaal 1.615 inwoners van Harderwijk een uitkering krijgen.
Harderwijk is een stad gelegen vlakbij de polder. Het staat vooral bekend om zijn grootste toeristische trekpleister; Het Dolfinarium. Het centrum heeft een nog oud-Nederlandse uitstraling en is kenmerkend voor een traditioneel vissersdorp met veel restaurants en winkels. Ook sauna- en welness resort De Zwaluwhoeve en jachthavens aan het Wolderwijd/Veluwemeer trekken veel toerisme in Harderwijk. De stad heeft zijn eigen spoorwegstation, maar geen toegang via de snelweg. Enkel regionale wegen.
Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Harderwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Harderwijk.
Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.
Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info