Budget Home Store Harderwijk

Ondernemer worden bij Budget Home Store in Harderwijk

Budget Home Store is op zoek naar een ondernemer in Harderwijk.

Budget Home Stores is een keten van woonwinkels met scherpe prijze, waarvan de winst 100% naar de ondernemer gaat.

Over Harderwijk

In Harderwijk wonen naar schatting 42.500 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Harderwijk, in Gelderland. Gemiddeld wordt er €34.800 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Harderwijk heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €672.272.727 over alle inwoners. De huizen in Harderwijk hebben een gemiddelde WOZ waarde van €215.000, iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 3.8% van de mensen hebben in Harderwijk een uitkering, oftewel 1.615 van alle inwoners.

Harderwijk is een stad gelegen vlakbij de polder. Het staat vooral bekend om zijn grootste toeristische trekpleister; Het Dolfinarium. Het centrum heeft een nog oud-Nederlandse uitstraling en is kenmerkend voor een traditioneel vissersdorp met veel restaurants en winkels. Ook sauna- en welness resort De Zwaluwhoeve en jachthavens aan het Wolderwijd/Veluwemeer trekken veel toerisme in Harderwijk. De stad heeft zijn eigen spoorwegstation, maar geen toegang via de snelweg. Enkel regionale wegen.

Er zijn naast Budget Home Store ook nog andere franchiseformules waarvoor Harderwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Harderwijk.

wooninrichting & woondecoratie branche informatie

Franchiseformule Budget Home Store valt binnen de branche wooninrichting & woondecoratie. In de branche wooninrichting & woondecoratie zorgt de ondernemer voor de verkoop van vloeren, gordijnen, behang, verf, zonwering of raamdecoratie. Bekende spelers in de markt zijn Decorette, DroomDomein, Pronto Wonen en Rivièra Maison.

In 2016 wordt een lichte groei van het volume in de woonbranche verwacht. Dit komt door de aantrekkende bestedingen en activiteit op de woningmarkt. De omzet zal zich naar verwachting zeer divers ontwikkelen en is sterk afhankelijk van de kwaliteit en positionering van de betreffende franchiseformule. Veel winkels verkopen dezelfde producten en merken. Voor deze winkels is het belangrijk om een compleet beeld neer te zetten van de collecties.

De woonbranche sloot 2015 af met een omzetgroei van 10,6%. Voor 2016 wordt opnieuw een omzetstijging verwacht van 5%. Meubelverkopers sloten 2015 af met een omzet van 8,2% en woningtextielzaken noteerden 7,2% meet omzet.

Online werd er een omzet geboekt van 20%. Daarmee komt de groei een stuk hoger uit dan in 2014, toen de omzet 11% steeg. Bij winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) steeg de online omzet met 23%.

Steeds meer zie je supermarktketens, bouwmarkten, tuincentra en niet-retailers in toenemende mate de concurrentie aangaan met de traditionele woonondernemer. Vooral het middensegment heeft hier hinder van. Het goedkope en het dure segment en winkels met een eigen, unieke productlijn hebben hier minder last van. Het is dus belangrijk om onderscheidend te zijn en te blijven in deze branche.

Door de marktontwikkelingen wordt er nu meer gevraagd om te sturen op cijfers. De juiste managementinformatie zorgt ervoor dat inzichtelijk is welke producten op welke wijze bijdragen aan de marge. Zo kan de marge beter gestuurd worden. Daarnaast geven kengetallen en benchmarkgegevens inzage in het functioneren van de onderneming. Samenwerking in de keten is van groot belang.

Bron: CBS, Rabobank

Vestigingen Budget Home Store

Gegevens Harderwijk

Provincie
Gelderland
Gemeente
Harderwijk
Inwoners
42.500
Inkomen
€34.800
WOZ-waarde
€215.000