ElectronicPartner Hellevoetsluis

ElectronicPartner Hellevoetsluis

Ondernemer worden bij ElectronicPartner in Hellevoetsluis

electronic partner
ElectronicPartner is op zoek naar een ondernemer in Hellevoetsluis.

ElectronicPartner Nederland B.V. is een toonaangevende en innovatieve organisatie op het gebied van consumenten- en huishoudelektronica en heeft meer dan 475 aangesloten winkels. De EP:Formule is de bekendste formule van ElectronicPartner.

Over Hellevoetsluis

Hellevoetsluis is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Hellevoetsluis. Er wonen ongeveer 30.687 mensen in Hellevoetsluis. De WOZ waarde van de woningen in Hellevoetsluis ligt gemiddeld op €195.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hellevoetsluis op €36.500. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Hellevoetsluis een gezamenlijk inkomen van €509.125.227. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Hellevoetsluis een totaal van 1.227 inwoners.

Hellevoetsluis richt zich als historische marinestad vooral op toerisme. De plaats heeft zes jachthavens, en veel toeristen komen dan ook via zeilschip de plaats bezoeken. De plaats heeft meerdere strandjes, campings en bungalows. Winkelgelegenheden zijn er zowel in het centrum, als in de verscheidene havens. In nagenoeg de hele plaats kan men (veelal betaald) parkeren.

Er zijn naast ElectronicPartner ook nog andere franchiseformules waarvoor Hellevoetsluis interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hellevoetsluis.

luxe & huishoudelijke artikelen branche informatie

Franchiseformule ElectronicPartner valt binnen de branche luxe & huishoudelijke artikelen. Tot de branche luxe & huishoudelijke artikelen behoren winkels met luxeproducten van glas, aardewerk en porselein. Expert, Electronic Partner, Blokker en Marskramer zijn bekende voorbeelden van winkels die tot deze branche behoren. Naast luxe geschenken, kookgerei, woonaccessoires en servies verkopen deze winkels ook speelgoed.

Deze zogenoemde huishoudwinkels hebben het afgelopen jaar (van januari t/m november) te maken gehad met een omzetdaling. De branche voor de huishoudelijke artikelen boekte 5.5 procent minder omzet ten opzichte van het jaar ervoor (2014). De omzetdaling zorgt er mede voor dat deze branche tot de slechtst presterende sector van de detailhandel behoort.

De omzet van de gehele sector detailhandel steeg in dezelfde periode met 1 procent. Ook op de lange termijn blijft de rest van de detailhandel voor op de omzet van de huishoudwinkels. Het omzetniveau van winkels in luxe & huishoudelijke artikelen lag in 2015 bijna 20 procent achter op het omzetniveau van voor de crisis.

Naast een daling in de omzet neemt ook het aantal bedrijven in deze branche af. In 2008 stond de teller nog op 1255 bedrijven in de branche, maar dit slonk in 2015 met bijna een kwart tot 995 winkels. Het merendeel van de winkels in huishoudelijke artikelen (96 procent) beschikt over minder dan tien werkzame personen. Het waren voornamelijk deze kleine winkels die sinds 2008 de deuren sloten.

In de toekomst zal naast het onderscheidend vermogen in producten belangrijker worden maar ook de manier waarop de huishoudwinkels de online retail oppakken. De consument is steeds minder winkelloyaal. Goed geïnformeerd personeel wordt belangrijker bij de beslissing tot aankopen. Samenwerking op het gebied van inkoop, aftersales en distributie biedt kansen voor deze branche. Het aantal online platformwinkels groeit zeer snel. Voor huishoudwinkels is het waarschijnlijk verstandiger om samen te werken met deze online aanbieders dan om de concurrentiestrijd aan te gaan.

Bron: CBS, Rabobank

Vestigingen ElectronicPartner

Gegevens Hellevoetsluis

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Hellevoetsluis
Inwoners
30.687
Inkomen
€36.500
WOZ-waarde
€195.000