Bakker Bart is een succesvolle franchiseformule en voortdurend op zoek naar gedreven franchisenemers. Bakker Bart zoekt enthousiaste en gastgerichte personen. Personen met passie voor het product en voor de consument.
Hengelo is gelegen in Overijssel, en is onderdeel van de gemeente Hengelo (Overijssel). Er wonen ongeveer 80.990 mensen in Hengelo. De WOZ waarde van de woningen in Hengelo ligt gemiddeld op €168.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hengelo op €32.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Hengelo een gezamenlijk inkomen van €1.185.399.091. Van alle inwoners hebben 4.6% een uitkering. In Hengelo een totaal van 3.726 inwoners.
Hengelo wordt met 1.658 adressen per km² in 2012 door CBS als sterk stedelijk ingeschaald. Bijna een kwart Hengeloërs (23,5%) is 19 jaar of jonger.
Er zijn naast Bakker Bart ook nog andere franchiseformules waarvoor Hengelo interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hengelo.
Franchiseformule Bakker Bart valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.
De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.
Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info