Wayback Burgers Hengelo

Wayback Burgers Hengelo

Ondernemer worden bij Wayback Burgers in Hengelo

Wayback Burgers is op zoek naar een ondernemer in Hengelo.

Wayback Burgers is een burgerformule met de servicefactor van een regulier restaurant in combinatie met de snelheid en de prijs van een fast casual restaurant. To go, eat in, full bar en (e)sports entertainment kenmerken de formule. Ook heeft Wayback Burgers een delivery concept in het arsenaal zitten.

Over Hengelo

Hengelo is gelegen in Overijssel, en is onderdeel van de gemeente Hengelo (Overijssel). Er wonen ongeveer 80.990 mensen in Hengelo. De WOZ waarde van de woningen in Hengelo ligt gemiddeld op €168.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hengelo op €32.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Hengelo een gezamenlijk inkomen van €1.185.399.091. Van alle inwoners hebben 4.6% een uitkering. In Hengelo een totaal van 3.726 inwoners.

Hengelo wordt met 1.658 adressen per km² in 2012 door CBS als sterk stedelijk ingeschaald. Bijna een kwart Hengeloërs (23,5%) is 19 jaar of jonger.

Er zijn naast Wayback Burgers ook nog andere franchiseformules waarvoor Hengelo interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hengelo.

fast food branche informatie

Franchiseformule Wayback Burgers valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Wayback Burgers

Gegevens Hengelo

Provincie
Overijssel
Gemeente
Hengelo (Overijssel)
Inwoners
80.990
Inkomen
€32.200
WOZ-waarde
€168.000