backWERK Hilversum

backWERK Hilversum

Ondernemer worden bij backWERK in Hilversum

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Hilversum.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Hilversum

Hilversum is onderdeel van de gemeente Hilversum, binnen de provincie Noord-Holland, en heeft 88.008 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €36.400. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Hilversum een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.456.132.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Hilversum op gemiddeld €253.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.8% van de mensen in Hilversum een uitkering. Dit maakt dat in totaal 3.344 inwoners van Hilversum een uitkering krijgen.

Hilversum ligt in het Gooi. De omgeving is zanderig en heuvelachtig. Hilversum heeft drie stations: Hilversum, Hilversum Media Park en Hilversum Sportpark. Hilversum ligt onder het knooppunt Eemnes en de rijkswegen A1 en A28. Hilversum staat bekend als een mediastad, wat ook terug te zien is in de leeftijd van de bewoners. De grootste groep zit tussen de 30 en 49 jaar.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Hilversum

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Hilversum
Inwoners
88.008
Inkomen
€36.400
WOZ-waarde
€253.000