Budget Home Store Hilversum

Ondernemer worden bij Budget Home Store in Hilversum

Budget Home Store is op zoek naar een ondernemer in Hilversum.

Budget Home Stores is een keten van woonwinkels met scherpe prijze, waarvan de winst 100% naar de ondernemer gaat.

Over Hilversum

In Hilversum wonen naar schatting 88.008 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Hilversum, in Noord-Holland. Gemiddeld wordt er €36.400 per huishouden verdiend, dat ligt iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Hilversum heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.456.132.364 over alle inwoners. De huizen in Hilversum hebben een gemiddelde WOZ waarde van €253.000, iets hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 3.8% van de mensen hebben in Hilversum een uitkering, oftewel 3.344 van alle inwoners.

Hilversum ligt in het Gooi. De omgeving is zanderig en heuvelachtig. Hilversum heeft drie stations: Hilversum, Hilversum Media Park en Hilversum Sportpark. Hilversum ligt onder het knooppunt Eemnes en de rijkswegen A1 en A28. Hilversum staat bekend als een mediastad, wat ook terug te zien is in de leeftijd van de bewoners. De grootste groep zit tussen de 30 en 49 jaar.

Er zijn naast Budget Home Store ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.

wooninrichting & woondecoratie branche informatie

Franchiseformule Budget Home Store valt binnen de branche wooninrichting & woondecoratie. In de branche wooninrichting & woondecoratie zorgt de ondernemer voor de verkoop van vloeren, gordijnen, behang, verf, zonwering of raamdecoratie. Bekende spelers in de markt zijn Decorette, DroomDomein, Pronto Wonen en Rivièra Maison.

In 2016 wordt een lichte groei van het volume in de woonbranche verwacht. Dit komt door de aantrekkende bestedingen en activiteit op de woningmarkt. De omzet zal zich naar verwachting zeer divers ontwikkelen en is sterk afhankelijk van de kwaliteit en positionering van de betreffende franchiseformule. Veel winkels verkopen dezelfde producten en merken. Voor deze winkels is het belangrijk om een compleet beeld neer te zetten van de collecties.

De woonbranche sloot 2015 af met een omzetgroei van 10,6%. Voor 2016 wordt opnieuw een omzetstijging verwacht van 5%. Meubelverkopers sloten 2015 af met een omzet van 8,2% en woningtextielzaken noteerden 7,2% meet omzet.

Online werd er een omzet geboekt van 20%. Daarmee komt de groei een stuk hoger uit dan in 2014, toen de omzet 11% steeg. Bij winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) steeg de online omzet met 23%.

Steeds meer zie je supermarktketens, bouwmarkten, tuincentra en niet-retailers in toenemende mate de concurrentie aangaan met de traditionele woonondernemer. Vooral het middensegment heeft hier hinder van. Het goedkope en het dure segment en winkels met een eigen, unieke productlijn hebben hier minder last van. Het is dus belangrijk om onderscheidend te zijn en te blijven in deze branche.

Door de marktontwikkelingen wordt er nu meer gevraagd om te sturen op cijfers. De juiste managementinformatie zorgt ervoor dat inzichtelijk is welke producten op welke wijze bijdragen aan de marge. Zo kan de marge beter gestuurd worden. Daarnaast geven kengetallen en benchmarkgegevens inzage in het functioneren van de onderneming. Samenwerking in de keten is van groot belang.

Bron: CBS, Rabobank

Vestigingen Budget Home Store

Gegevens Hilversum

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Hilversum
Inwoners
88.008
Inkomen
€36.400
WOZ-waarde
€253.000