Chocolate Company Hoofddorp

Chocolate Company Hoofddorp

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Hoofddorp

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Hoofddorp.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Hoofddorp

Hoofddorp ligt in de gemeente Haarlemmermeer, in Noord- Holland. In Hoofddorp wonen ongeveer 73.442 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdient men gemiddeld €39.700. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €36.500. Het gemiddeld inkomen in Hoofddorp ligt dus hoger. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Hoofddorp dus zo’n €1.325.294.273. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €248.000 is in Hoofddorp. In 2020 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €270.000, in Hoofddorp ligt dit dus lager. In Hoofddorp hebben 3.5% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 2.570 uitkomt.

Hoofddorp is een plaats in ontwikkeling. Men verwacht dat de plaats in 2020 ruim 90.000 inwoners zal hebben. Het centrum van Hoofddorp is gelegen rond het Marktplein/Beursplein. Hoofddorp heeft verder vier bedrijventerreinen. Er zijn veel internationale bedrijven gevestigd door de gunstige ligging bij Schiphol. Hoofddorp is goed ontsloten door een spoorwegstation en de nabijheid van meerdere snelwegen en provinciale wegen.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoofddorp interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoofddorp.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Hoofddorp

Provincie
Noord- Holland
Gemeente
Haarlemmermeer
Inwoners
73.442
Inkomen
€39.700
WOZ-waarde
€248.000