Big Snack Horst

Big Snack Horst

Ondernemer worden bij Big Snack in Horst

Big Snack is op zoek naar een ondernemer in Horst.

Big Snack is een cafetariaformule, onderdeel van het Sligro Formulehuis. Bij de franchiseformule kun je terecht voor een snelle hap.

Over Horst

Horst is gelegen in Limburg, en is onderdeel van de gemeente Horst aan de Maas. Er wonen ongeveer 13.069 mensen in Horst. De WOZ waarde van de woningen in Horst ligt gemiddeld op €237.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Horst op €36.600. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Horst een gezamenlijk inkomen van €217.420.636. Van alle inwoners hebben 5% een uitkering. In Horst een totaal van 653 inwoners.

Horst is de hoofdplaats van de gemeente Horst aan de Maas. Het ligt nabij de vallei van de Groote Molenbeek op hoog zandgrond. De hoogte bedraagt ongeveer 24 meter. Vanuit het westen komt de Kabroeksebeek, welke door Horst loopt en vervolgens in de Groote Molenbeek uitmondt. Horst ligt aan de A73. De omgeving van Horst wordt gekenmerkt door, vaak intensieve, landbouw. Horst heeft internationaal naam gemaakt, door de champignonteelt. Ongeveer 70% van de hele productie aan champignons in Nederland, wordt in Horst geteeld. De grootste inwonersgroep van Horst ligt tussen de 40 en 59 jaar.

Er zijn naast Big Snack ook nog andere franchiseformules waarvoor Horst interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Horst.

fast food branche informatie

Franchiseformule Big Snack valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Big Snack

Gegevens Horst

Provincie
Limburg
Gemeente
Horst aan de Maas
Inwoners
13.069
Inkomen
€36.600
WOZ-waarde
€237.000