Chocolate Company Huizen

Chocolate Company Huizen

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Huizen

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Huizen.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Huizen

Huizen ligt in de gemeente Huizen, in Noord-Holland. In Huizen wonen ongeveer 41.428 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdiend men gemiddeld €38.900. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €35.000. Het gemiddeld inkomen in Huizen ligt dus hoger. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Huizen dus zo’n €732.522.364. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €268.000 is in Huizen. In 2014 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €211.000, in Huizen ligt dit dus hoger. In Huizen hebben 3.7% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 1.533 uitkomt.

Huizen is door de jaren heen flink veranderd. Waar het eerder bekend stond als een vissers- en boerendorp, werd Huizen sinds het einde van de 19e eeuw langzaam gevormd tot wat het nu is. In het begin waren het vooral villawijken die in de bosrijke omgeving werden gebouwd voor de forenzen uit Amsterdam. In 1967 werd Huizen aangewezen als Gooise groeikern en werd de Oostermeent bebouwd. Opvallend in Huizen zijn de ‘Piramide’ woningen en de ‘Sfinx’ woningen langs het Gooimeer. Huizen is met de auto bereikbaar via de A1 en de A27. Huizen heeft een relatief jonge bevolking.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Huizen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Huizen.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas, Gusto Coffee, Food & Drinks en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Huizen

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Huizen
Inwoners
41.428
Inkomen
€38.900
WOZ-waarde
€268.000