Big Snack Joure

Big Snack Joure

Ondernemer worden bij Big Snack in Joure

Big Snack is op zoek naar een ondernemer in Joure.

Big Snack is een cafetariaformule, onderdeel van het Sligro Formulehuis. Bij de franchiseformule kun je terecht voor een snelle hap.

Over Joure

Joure is gelegen in Friesland, en is onderdeel van de gemeente De Friese Meren. Er wonen ongeveer 13.045 mensen in Joure. De WOZ waarde van de woningen in Joure ligt gemiddeld op €203.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Joure op €27.100. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Joure een gezamenlijk inkomen van €160.690.682. Van alle inwoners hebben 2.3% een uitkering. In Joure een totaal van 300 inwoners.

Joure is de hoofdplaats van de gemeente De Friese Meren. Joure is verder bekend door Douwe Egberts. In 1753 begon Egbert Douwes, aan de Midstraat in Joure een zaak in handelswaren, die is uitgegroeid tot het bekende merk. Jarenlang zat er nog een Douwe Egberts winkel aan de Midstraat. Deze is op 24 oktober 2014 gesloten.

Er zijn naast Big Snack ook nog andere franchiseformules waarvoor Joure interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Joure.

fast food branche informatie

Franchiseformule Big Snack valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Big Snack

Gegevens Joure

Provincie
Friesland
Gemeente
De Friese Meren
Inwoners
13.045
Inkomen
€27.100
WOZ-waarde
€203.000