backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.
Kerkrade is onderdeel van de gemeente Kerkrade, binnen de provincie Limburg, en heeft 45.951 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €28.500. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Kerkrade een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €595.274.318. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Kerkrade op gemiddeld €130.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 4.1% van de mensen in Kerkrade een uitkering. Dit maakt dat in totaal 1.884 inwoners van Kerkrade een uitkering krijgen.
Kerkrade ligt aan de Duitse grens. De Duitse gemeente Herzogenrath ligt er pal naast. Kerkrade maakt deel uit van het bestuurlijke samenwerkingsverband plusregio Parkstad Limburg. Kerkrade heeft meerdere treinstations, waaronder Kerkrade Centrum, Chevremont en Eygelshoven. Ook kent Kerkrade een fietsroutenetwerk dat gebaseerd is op het Knooppuntensysteem. Kerkrade, Landgraaf, Übach-Palenberg en Herzogenrath hebben de Wormdalroute/Wurmtalroute ontwikkeld. In het Wormdal ligt onder andere de Baalsbruggermolen. In Kerkrade bevindt zich ook De Rodahal. De hal werd gebouwd als evenementenhal en werd in 1993 flink gerenoveerd voor het Wereld Muziek Concours, een muziekevenement dat om de vier jaar terug komt en internationaal bekend staat met de nadruk op blaasmuziek. De grootste groep inwoners van Kerkrade is tussen de 40 en 59 jaar
Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Kerkrade interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Kerkrade.
Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.
Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info