backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.
Krimpen aan den IJssel is onderdeel van de gemeente Krimpen aan den IJssel, binnen de provincie Zuid Holland, en heeft 29.045 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €37.700. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Krimpen aan den IJssel een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €497.725.682. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Krimpen aan den IJssel op gemiddeld €218.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3% van de mensen in Krimpen aan den IJssel een uitkering. Dit maakt dat in totaal 871 inwoners van Krimpen aan den IJssel een uitkering krijgen.
Sinds de jaren zestig is Krimpen aan den IJssel een forensengemeente van Rotterdam en is sinds die tijd flink gegroeid. Het grootste gedeelte van het grondgebied is inmiddels al volgebouwd. Het bestuur streeft ernaar om het landelijke karakter te behouden. Met 14 kerken en 12 kerkgenootschappen is Krimpen aan den IJssel een vrij kerkelijk dorp. In de directe omgeving zijn veel wandel- en fietsroutes. De belangrijkste verbindingen met de omgeving zijn busverbindingen naar Rotterdam, Bergambacht, Schoonhoven, Utrecht, Den Haag en Gouda. Verder geldt de N210 als een belangrijke verkeersader, die leidt naar de A16.
Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Krimpen aan den IJssel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Krimpen aan den IJssel.
Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.
Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info