Laserspace Leiden

Laserspace Leiden

Ondernemer worden bij Laserspace in Leiden

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in Leiden.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over Leiden

Leiden is onderdeel van de gemeente Leiden, binnen de provincie Zuid Holland, en heeft 122.915 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €34.000. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Leiden een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.899.595.455. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Leiden op gemiddeld €210.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 2.8% van de mensen in Leiden een uitkering. Dit maakt dat in totaal 3.442 inwoners van Leiden een uitkering krijgen.

Leiden staat bekend om de rijke geschiedenis en de oude binnenstad, met grachten, monumentale bouwwerken en hofjes. Leiden profileert zich vooral als een centrum van wetenschappelijke kennis en nieuwe technologie. Populaire winkelstraten in Leiden zijn o.a. Breestraat en Doezastraat. Buiten het centrum is de Luifelbaan in het zuidwesten van de stad, het grootste winkelcentrum. De gebieden binnen de singels en het oostelijk deel van de Morsweg geldt een milieuzone. Hier mogen alleen vrachtwagens komen met een dieselmotor Euroklasse IV of die op gas rijdt. Wel kan er ontheffing worden aangevraagd bij de gemeente. Parkeren in Leiden kan op straat, maar in het centrum is dit betaald parkeren en in hiervoor bestemde parkeergarages. In de buitenwijken van Leiden kan er gratis geparkeerd worden. De grootste groep inwoners van Leiden is tussen de 20 – 29 jaar. Dit komt omdat Leiden een populaire studentenstad is met de oudste universiteit van Nederland.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Leiden

Provincie
Zuid Holland
Gemeente
Leiden
Inwoners
122.915
Inkomen
€34.000
WOZ-waarde
€210.000