Bakers Dough Made

Ondernemer worden bij Bakers Dough in Made

Bakers Dough is op zoek naar een ondernemer in Made.

Verkoop van cookie dough, ijs en koffie vanuit een stijlvolle take-away omgeving op een high traffic locatie met kleine zitgelegenheid.

Over Made

Made is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Drimmelen. Er wonen ongeveer 11.340 mensen in Made. De WOZ waarde van de woningen in Made ligt gemiddeld op €234.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Made op €38.000. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Made een gezamenlijk inkomen van €195.872.727. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Made een totaal van 454 inwoners.

De landbouw is de voornaamste bron van inkomsten voor de meeste van de inwoners van Made. Met voornamelijk veel glastuinbouwbedrijven. In de hoofdstraat zijn diverse winkels te vinden. Wekelijks is er markt in de Marktstraat. De meeste winkels zijn gevestigd in de Marktstraat, Nieuwstraat en Den Deel.

Er zijn naast Bakers Dough ook nog andere franchiseformules waarvoor Made interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Made.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule Bakers Dough valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie the latest hip thing. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen Bakers Dough

Gegevens Made

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Drimmelen
Inwoners
11.340
Inkomen
€38.000
WOZ-waarde
€234.000