Big Snack Mill

Big Snack Mill

Ondernemer worden bij Big Snack in Mill

Big Snack is op zoek naar een ondernemer in Mill.

Big Snack is een cafetariaformule, onderdeel van het Sligro Formulehuis. Bij de franchiseformule kun je terecht voor een snelle hap.

Over Mill

Mill is gelegen in Noord Brabant, en is onderdeel van de gemeente Mill en Sint Hubert. Er wonen ongeveer 6.067 mensen in Mill. De WOZ waarde van de woningen in Mill ligt gemiddeld op €256.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Mill op €36.300. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Mill een gezamenlijk inkomen van €100.105.500. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Mill een totaal van 243 inwoners.

Mill ligt net boven de N264. Populaire winkelstraten zijn o.a. Markt, Kerkstraat, Langenboomseweg en Hoogstraat. Op het Marktplein is er parkeergelegenheid., waar er ook wekelijks de markt plaats. In Mill vindt ook rond de maand Mei de jaarmarkt plaats, een kleine kermis in September en een parkfeest. Ook wordt er om de vier jaar de Hilbo gehouden, een consumenten- en bedrijvenbeurs. In het zuiden van Mill bevindt zich een industrieterrein.

Er zijn naast Big Snack ook nog andere franchiseformules waarvoor Mill interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Mill.

fast food branche informatie

Franchiseformule Big Snack valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Big Snack

Gegevens Mill

Provincie
Noord Brabant
Gemeente
Mill en Sint Hubert
Inwoners
6.067
Inkomen
€36.300
WOZ-waarde
€256.000