Bakers Dough Nieuw-Vennep

Ondernemer worden bij Bakers Dough in Nieuw-Vennep

Bakers Dough is op zoek naar een ondernemer in Nieuw-Vennep.

Verkoop van cookie dough, ijs en koffie vanuit een stijlvolle take-away omgeving op een high traffic locatie met kleine zitgelegenheid.

Over Nieuw-Vennep

Nieuw-Vennep is gelegen in Noord- Holland, en is onderdeel van de gemeente Haarlemmermeer. Er wonen ongeveer 31.212 mensen in Nieuw-Vennep. De WOZ waarde van de woningen in Nieuw-Vennep ligt gemiddeld op €248.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Nieuw-Vennep op €39.700. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Nieuw-Vennep een gezamenlijk inkomen van €563.234.727. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Nieuw-Vennep een totaal van 1.092 inwoners.

Nieuw-Vennep is een dorp van aardig formaat gelegen nabij Schiphol. De plaats heeft een eigen spoorwegstation. Daarnaast is het dorp goed ontsloten door de A4, die ten oosten van Nieuw-Vennep ligt.

Er zijn naast Bakers Dough ook nog andere franchiseformules waarvoor Nieuw-Vennep interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nieuw-Vennep.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule Bakers Dough valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie the latest hip thing. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen Bakers Dough

Gegevens Nieuw-Vennep

Provincie
Noord- Holland
Gemeente
Haarlemmermeer
Inwoners
31.212
Inkomen
€39.700
WOZ-waarde
€248.000