no+vello Nijkerk

no+vello Nijkerk

Ondernemer worden bij no+vello in Nijkerk

no+vello is op zoek naar een ondernemer in Nijkerk.

Grootste speler in Europa op het gebied van gezichts- en lichaamsesthetiek

Over Nijkerk

Nijkerk is gelegen in Gelderland, en is onderdeel van de gemeente Nijkerk. Er wonen ongeveer 28.050 mensen in Nijkerk. De WOZ waarde van de woningen in Nijkerk ligt gemiddeld op €263.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Nijkerk op €37.800. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Nijkerk een gezamenlijk inkomen van €481.950.000. Van alle inwoners hebben 3.7% een uitkering. In Nijkerk een totaal van 1.038 inwoners.

Nijkerk is een stad met een rijke historie en een groen randje. Nijkerk ligt centraal gelegen aan de A28 tussen de Veluwe en Eemland. Na de Tweede Wereldoorlog is Nijkerk fors gegroeid qua woningbouw en voorzieningen. Op 14 oktober 2012 werd de toren van de Grote Kerk verkozen tot de mooiste kerk van Nederland.

Er zijn naast no+vello ook nog andere franchiseformules waarvoor Nijkerk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nijkerk.

persoonlijke verzorging branche informatie

Franchiseformule no+vello valt binnen de branche persoonlijke verzorging. Persoonlijke verzorging omvat een breed scala aan franchiseformules dat zich bezighoudt met behandelen en adviseren in schoonheid en gezondheid van de klant. Denk hierbij aan o.a. massage-, zonnebank- en cosmeticaformules. Voorbeelden zijn QoQo Massage, Inglot Cosmetics en Rituals.

De hoogtijdagen van de cosmeticabranche duurde tot 2010. Vanaf 2009 was er een sterk toegenomen druk op het prijsniveau vanuit een toenemende promotiedruk, maar ook vanwege de lagere prijzen in de schappen. In 2012 had de markt te maken met een verschuiving van aankopen de traditionele drogisterij-, supermarkt en parfumeriekanaal naar lifestylewinkels, online en budgetstores. Volgens de GfK worden dit belangrijke kanalen voor de cosmeticabranche.

Consumenten besteden ook steeds meer aandacht aan hun uiterlijk via de professionele beautybranche. Het taboe rondom cosmetische ingrepen nemen almaar verder af. De verwachting is dat in 2016 de bestedingen aan (cosmetische) ingrepen licht zal toenemen ten opzichte van 2015. De nadruk zal liggen op behandelingen met een natuurlijk resultaat.

Het CBS rekende uit dat consumenten tot 2015 minder vaak naar de schoonheidssalon gingen en dat er gekozen werd voor minder uitgebreide behandelingen. Ook werd er minder geld uitgegeven aan verzorgingsproducten. Vanaf 2015 is er een stijging te zien: de omzet groeide met 6%. Voor 2016 is de verwachting dat de consument weer meer te besteden heeft en dat de omzet waarschijnlijk weer in de plus zal uitkomen.

Belangrijke trend in deze branche is de ontwikkeling dat consumenten veel te doen hebben in weinig tijd. De techniek wordt in toenemende mate in het leven van de consument geïntegreerd. De vele beauty en health apps voor de mobiele telefoon zijn hier goede voorbeelden van. Een ander belangrijke ontwikkeling is de mind-set van de samenleving: het wordt steeds meer geaccepteerd om geld en tijd te spenderen aan persoonlijke verzorging. Formules kunnen inspelen op de behoefte aan ontspanning, op een efficiënte manier.

Bron: Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV), CBS, GfK

Vestigingen no+vello

Gegevens Nijkerk

Provincie
Gelderland
Gemeente
Nijkerk
Inwoners
28.050
Inkomen
€37.800
WOZ-waarde
€263.000