backWERK Nijmegen

backWERK Nijmegen

Ondernemer worden bij backWERK in Nijmegen

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Nijmegen.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Nijmegen

Nijmegen is onderdeel van de gemeente Nijmegen, binnen de provincie Gelderland, en heeft 172.322 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.900. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Nijmegen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €2.420.340.818. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Nijmegen op gemiddeld €191.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 3.9% van de mensen in Nijmegen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 6.721 inwoners van Nijmegen een uitkering krijgen.

Nijmegen ligt grotendeels op de zuidelijke oever van de Waal, aan de voet van een stuwwal. De stad heeft een rijke geschiedenis, die meer dan 2000 jaar teruggaat en is hierdoor mogelijk de oudste stad van het huidige Nederland. Nijmegen staat bekend om zijn mooie binnenstad met veel winkelvoorzieningen en ruige natuurgebieden.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Nijmegen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nijmegen.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Nijmegen

Provincie
Gelderland
Gemeente
Nijmegen
Inwoners
172.322
Inkomen
€30.900
WOZ-waarde
€191.000