backWERK Oost-Souburg

backWERK Oost-Souburg

Ondernemer worden bij backWERK in Oost-Souburg

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Oost-Souburg.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Oost-Souburg

Oost-Souburg is onderdeel van de gemeente Vlissingen, binnen de provincie , en heeft 10.500 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Oost-Souburg een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €144.136.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Oost-Souburg op gemiddeld €153.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 4.5% van de mensen in Oost-Souburg een uitkering. Dit maakt dat in totaal 473 inwoners van Oost-Souburg een uitkering krijgen.

Oost-Souburg is een dorp in de provincie Zeeland. Het dorp wordt gescheiden van West-Souburg door het Kanaal door Walcheren. Oost-Souburg is met 10.515 inwoners de zevende plaats van Zeeland, maar heeft het dorpse karakter altijd behouden. De meeste winkels in Oost-Souburg bevinden zich aan de Kanaalstraat, de Burgemeester Stemerdinglaan, de F. Leenhoutsstraat, het Ambachtsveld of het Oranjeplein. Het winkelbestand in Oost-Souburg is beperkt. Je vindt er alleen de winkels voor de primaire boodschappen. Er zijn in totaal 283 bedrijven gevestigd in Oost-Souburg.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Oost-Souburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Oost-Souburg.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Oost-Souburg

Gemeente
Vlissingen
Inwoners
10.500
Inkomen
€30.200
WOZ-waarde
€153.000