30ML Coffee & Food Roosendaal

30ML Coffee & Food Roosendaal

Ondernemer worden bij 30ML Coffee & Food in Roosendaal

30ML Coffee & Food is op zoek naar een ondernemer in Roosendaal.

30ml is een koffiebar die het comfort van een tweede huiskamer biedt, met hoogwaardige specialty koffiesoorten en een puur aanbod voor de zoete en hartige trek.

Over Roosendaal

Roosendaal is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Roosendaal. Er wonen ongeveer 67.540 mensen in Roosendaal. De WOZ waarde van de woningen in Roosendaal ligt gemiddeld op €204.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Roosendaal op €33.900. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Roosendaal een gezamenlijk inkomen van €1.040.730.000. Van alle inwoners hebben 4.9% een uitkering. In Roosendaal een totaal van 3.309 inwoners.

Roosendaal vervult door zijn ligging aan de spoorlijn Amsterdam-Brussel een belangrijke internationale logistieke functie. Door de strategische ligging langs de A17 en de A58 en de havens van Rotterdam, Antwerpen, Terneuzen en Vlissingen vestigden zich in Roosendaal een aantal logistieke en transportbedrijven. Sinds 1970 bloeide ook de dienstencentrum en de detailhandel op. Zo vestigden zich 120 modewinkels in Roosendaal. In het centrum bevinden zich de overdekte winkelcentra de Roselaar, Biggelaar en Passage. Aan de westkant bevindt zich sinds 2006 het factory outlet center Rosada.

Er zijn naast 30ML Coffee & Food ook nog andere franchiseformules waarvoor Roosendaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Roosendaal.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule 30ML Coffee & Food valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: Na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie ‘the latest hip thing’. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen 30ML Coffee & Food

Gegevens Roosendaal

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Roosendaal
Inwoners
67.540
Inkomen
€33.900
WOZ-waarde
€204.000