30ML Coffee & Food Rotterdam

30ML Coffee & Food Rotterdam

Ondernemer worden bij 30ML Coffee & Food in Rotterdam

30ML Coffee & Food is op zoek naar een ondernemer in Rotterdam.

30ml is een koffiebar die het comfort van een tweede huiskamer biedt, met hoogwaardige specialty koffiesoorten en een puur aanbod voor de zoete en hartige trek.

Over Rotterdam

Rotterdam is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Rotterdam. Er wonen ongeveer 631.155 mensen in Rotterdam. De WOZ waarde van de woningen in Rotterdam ligt gemiddeld op €148.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Rotterdam op €29.600. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Rotterdam een gezamenlijk inkomen van €8.491.903.636. Van alle inwoners hebben 4.3% een uitkering. In Rotterdam een totaal van 27.140 inwoners.

Rotterdam bestaat uit 14 gebieden (stadskwartieren) die elk een eigen gebiedscommissie hebben. De stad maakte vanaf 1850 een sterke groei door met name door verstedelijking, bevolkingsgroei, herindelingen en annexaties. Winkelen in het centrum van Rotterdam staat garant voor een ultieme shopping belevenis. Bekende winkelstraten zijn de Lijnbaan, de Meent, de Koopgoot en de Hoogstraat. Daarnaast is in het centrum de Markthal te vinden, de eerste en grootste overdekte food markt van Nederland. Daarnaast kent het centrum diverse horecagelegenheden. Ook is in Rotterdam dierentuin Blijdorp te vinden. De stad is omringd door diverse snelwegen en is ook met het openbaar vervoer goed bereikbaar.

Er zijn naast 30ML Coffee & Food ook nog andere franchiseformules waarvoor Rotterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Rotterdam.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule 30ML Coffee & Food valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: Na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie ‘the latest hip thing’. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen 30ML Coffee & Food

Gegevens Rotterdam

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Rotterdam
Inwoners
631.155
Inkomen
€29.600
WOZ-waarde
€148.000