Anne&Max Rotterdam

Anne&Max Rotterdam

Ondernemer worden bij Anne&Max in Rotterdam

Anne&Max is op zoek naar een ondernemer in Rotterdam.

Anne&Max is dé plek waar je voor de lekkerste koffie, ontbijtjes en lunch terecht kan. In een ongedwongen sfeer rustig de krant lezen of even met wat vrienden bijkletsen: Anne&Max is de huiskamer in de stad, waar je je elk moment van de dag thuis voelt!

Over Rotterdam

In Rotterdam wonen naar schatting 631.155 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Rotterdam, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €29.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Rotterdam heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €8.491.903.636 over alle inwoners. De huizen in Rotterdam hebben een gemiddelde WOZ waarde van €148.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 4.3% van de mensen hebben in Rotterdam een uitkering, oftewel 27.140 van alle inwoners.

Rotterdam bestaat uit 14 gebieden (stadskwartieren) die elk een eigen gebiedscommissie hebben. De stad maakte vanaf 1850 een sterke groei door met name door verstedelijking, bevolkingsgroei, herindelingen en annexaties. Winkelen in het centrum van Rotterdam staat garant voor een ultieme shopping belevenis. Bekende winkelstraten zijn de Lijnbaan, de Meent, de Koopgoot en de Hoogstraat. Daarnaast is in het centrum de Markthal te vinden, de eerste en grootste overdekte food markt van Nederland. Daarnaast kent het centrum diverse horecagelegenheden. Ook is in Rotterdam dierentuin Blijdorp te vinden. De stad is omringd door diverse snelwegen en is ook met het openbaar vervoer goed bereikbaar.

Er zijn naast Anne&Max ook nog andere franchiseformules waarvoor Rotterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Rotterdam.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Anne&Max valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Anne&Max

Gegevens Rotterdam

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Rotterdam
Inwoners
631.155
Inkomen
€29.600
WOZ-waarde
€148.000