Bagels & Beans Schiedam

Bagels & Beans Schiedam

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Schiedam

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Schiedam.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Schiedam

Schiedam is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Schiedam. Er wonen ongeveer 77.155 mensen in Schiedam. De WOZ waarde van de woningen in Schiedam ligt gemiddeld op €142.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Schiedam op €31.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Schiedam een gezamenlijk inkomen van €1.087.184.091. Van alle inwoners hebben 4.4% een uitkering. In Schiedam een totaal van 3.395 inwoners.

Schiedam maakt deel uit van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag. De stad is gelegen tussen Rotterdam en Vlaardingen, oorspronkelijk aan de Schie en later ook aan de Nieuwe Maas. De stad is vooral bekend om de hoogste windmolens ter wereld, haar jenever en de historische binnenstad met grachten. Schiedam is goed bereikbaar via de A4 en de A20 en via het openbaar vervoer.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Schiedam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Schiedam.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Schiedam

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Schiedam
Inwoners
77.155
Inkomen
€31.000
WOZ-waarde
€142.000