Plaza Food For All Schijndel

Plaza Food For All Schijndel

Ondernemer worden bij Plaza Food For All in Schijndel

plazafoodforall
Plaza Food For All is op zoek naar een ondernemer in Schijndel.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Over Schijndel

Schijndel is onderdeel van de gemeente Schijndel, binnen de provincie Noord-Brabant, en heeft 21.815 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €35.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Schijndel een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €354.989.545. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Schijndel op gemiddeld €244.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.9% van de mensen in Schijndel een uitkering. Dit maakt dat in totaal 851 inwoners van Schijndel een uitkering krijgen.

Schijndel is gelegen in de Meierij van ‘s-Hertogenbosch. Schijndel is een zeer langgerekt dorp met het centrum voor de dagelijkse boodschappen ten hoogte van de Sint-Servatiuskerk. Het dorp kent diverse bezienswaardigheden, waaronder diverse windmolens. Schijndel is goed bereikbaar via de randwegen N617, N618, N622 en N279.

Er zijn naast Plaza Food For All ook nog andere franchiseformules waarvoor Schijndel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Schijndel.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza Food For All valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza Food For All

Gegevens Schijndel

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Schijndel
Inwoners
21.815
Inkomen
€35.800
WOZ-waarde
€244.000