backWERK Schoonhoven

backWERK Schoonhoven

Ondernemer worden bij backWERK in Schoonhoven

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Schoonhoven.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Schoonhoven

Schoonhoven is onderdeel van de gemeente Krimpenerwaard, binnen de provincie Zuid Holland, en heeft 11.948 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €25.300. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Schoonhoven een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €137.402.000. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Schoonhoven op gemiddeld €0. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 0% van de mensen in Schoonhoven een uitkering. Dit maakt dat in totaal 0 inwoners van Schoonhoven een uitkering krijgen.

Schoonhoven ligt in het noorden van de rivier de Lek aan de N210, tegen de grens met Utrecht. Het dorp beschikt over een veerpont voor auto’s en fietsen, hoewel er een oprit is aangelegd voor een brug naar Gelkenes. Schoonhoven staat bekend om zijn zilversmeden en zilverindustrie. Al sinds de 17e waren er bekende zilversmeden. Op dit moment heeft Schoonhoven zelfs een internationale Zilverschool. Ieder jaar wordt op tweede Pinksterdag de Zilverdag gehouden. Dit is een evenement waar het vak van goud- en zilversmid naar buiten wordt gebracht. In Schoonhoven zijn verschillende busverbindingen naar o.a. Utrecht CS, station Gouda en station Woerden. Parkeren is in Schoonhoven gratis. Er zijn 6 parkeerterreinen rondom het centrum.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Schoonhoven interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Schoonhoven.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Schoonhoven

Provincie
Zuid Holland
Gemeente
Krimpenerwaard
Inwoners
11.948
Inkomen
€25.300
WOZ-waarde
€0