Meet & Ribs Stadskanaal

Meet & Ribs Stadskanaal

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Stadskanaal

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Stadskanaal.

Over Stadskanaal

Stadskanaal is gelegen in Groningen, en is onderdeel van de gemeente Stadskanaal. Er wonen ongeveer 19.895 mensen in Stadskanaal. De WOZ waarde van de woningen in Stadskanaal ligt gemiddeld op €146.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Stadskanaal op €29.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Stadskanaal een gezamenlijk inkomen van €264.060.909. Van alle inwoners hebben 4.8% een uitkering. In Stadskanaal een totaal van 955 inwoners.

Stadskanaal is een gemeente in de provincie Groningen. De plaats Stadskanaal is de grootste in de regio. Stadskanaal beschikt over twee grote bedrijventerreinen: Dideldom & Gedempte Vleddermond. Hier zijn grote bedrijven en doe-het-zelf zaken gevestigd. Stadskanaal beschikt over een modern, deels overdekt winkelcentrum, het Best Western Hotel en diverse restaurants en cafés.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Stadskanaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Stadskanaal.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Stadskanaal

Provincie
Groningen
Gemeente
Stadskanaal
Inwoners
19.895
Inkomen
€29.200
WOZ-waarde
€146.000