Chocolate Company Terneuzen

Chocolate Company Terneuzen

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Terneuzen

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Terneuzen.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Terneuzen

Terneuzen ligt in de gemeente Terneuzen, in Zeeland. In Terneuzen wonen ongeveer 25.137 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdiend men gemiddeld €33.000. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €35.000. Het gemiddeld inkomen in Terneuzen ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Terneuzen dus zo’n €377.055.000. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €157.000 is in Terneuzen. In 2014 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €211.000, in Terneuzen ligt dit dus lager. In Terneuzen hebben 3.4% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 855 uitkomt.

Terneuzen is een stad in de provincie Zeeland. Terneuzen is gelegen aan de oostzijde van het Kanaal Gent-Terneuzen en aan de zuidoever van de Westerschelde. Deze stad vervult een centrumfunctie voor Zeeuws-Vlaanderen. Er zijn diverse winkelcentra, zwembaden, theaters, bioscopen en een groot streekziekenhuis. Daarnaast beschikt Terneuzen over een haven: De Haven van Zeeland, de derde haven van Nederland. Terneuzen heeft diverse winkelgebieden. De belangrijkste winkelstraten zijn: De Noordstraat, de Havenstraat en de Markt.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Terneuzen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Terneuzen.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas, Gusto Coffee, Food & Drinks en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Terneuzen

Provincie
Zeeland
Gemeente
Terneuzen
Inwoners
25.137
Inkomen
€33.000
WOZ-waarde
€157.000