backWERK Tilburg

backWERK Tilburg

Ondernemer worden bij backWERK in Tilburg

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Tilburg.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Tilburg

Tilburg is onderdeel van de gemeente Tilburg, binnen de provincie Noord-Brabant, en heeft 191.275 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €31.600. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Tilburg een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €2.747.404.545. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Tilburg op gemiddeld €187.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 4.1% van de mensen in Tilburg een uitkering. Dit maakt dat in totaal 7.842 inwoners van Tilburg een uitkering krijgen.

Tilburg is een stad in de provincie Noord-Brabant. Tilburg is qua inwonerstal de zesde stad van Nederland. Tilburg beschikt over 10 grote industrieterreinen en is daarmee een van de belangrijkste industriecentra van Nederland. Tilburg heeft daarnaast ook een uitgebreid winkelcentrum. De meeste winkels bevinden zich in de Heuvelstraat, de Schouwburgpromenade en de Juliana van Stolbergstraat. Rondom de Heuvelstraat bevinden zich ook de winkelgebieden: Heuvelpoort en Emmapassage. Tilburg is ook goed te bereiken met het openbaar vervoer. De stad telt maar liefst 3 stations en uitstekend netwerk van bussen.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Tilburg

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Tilburg
Inwoners
191.275
Inkomen
€31.600
WOZ-waarde
€187.000