backWERK Veenendaal

backWERK Veenendaal

Ondernemer worden bij backWERK in Veenendaal

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Veenendaal.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Veenendaal

Veenendaal is onderdeel van de gemeente Veenendaal, binnen de provincie Utrecht, en heeft 63.880 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €34.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Veenendaal een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.010.465.455. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Veenendaal op gemiddeld €210.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.8% van de mensen in Veenendaal een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.427 inwoners van Veenendaal een uitkering krijgen.

Veenendaal is een plaats in de provincie Utrecht, gelegen aan de Utrechtse Heuvelrug. De plaats ligt aan de A12 tussen Arnhem en Utrecht. Daarnaast wordt Veenendaal door de N233 via de Rijnbrug verbonden met Rhenen en de A15. Doordat Veenendaal centraal in het land ligt en toegang heeft tot de belangrijke hoofdwegen is het een aantrekkelijke plaats voor bedrijven om zich er te vestigen. Qua winkels heeft Veenendaal genoeg te bieden. In het centrum bevinden zich de landelijke winkelketens, maar ook de lokale winkels en speciaalzaken. Veenendaal beschikt ook over veel horecagelegenheden. Van eetcafés tot restaurantjes en ijssalons, alles is er te vinden.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Veenendaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Veenendaal.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Veenendaal

Provincie
Utrecht
Gemeente
Veenendaal
Inwoners
63.880
Inkomen
€34.800
WOZ-waarde
€210.000