Bakers Dough Vlissingen

Ondernemer worden bij Bakers Dough in Vlissingen

Bakers Dough is op zoek naar een ondernemer in Vlissingen.

Verkoop van cookie dough, ijs en koffie vanuit een stijlvolle take-away omgeving op een high traffic locatie met kleine zitgelegenheid.

Over Vlissingen

Vlissingen is gelegen in , en is onderdeel van de gemeente Vlissingen. Er wonen ongeveer 44.450 mensen in Vlissingen. De WOZ waarde van de woningen in Vlissingen ligt gemiddeld op €153.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Vlissingen op €30.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Vlissingen een gezamenlijk inkomen van €610.177.273. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Vlissingen een totaal van 2.000 inwoners.

Vlissingen is een stad in de provincie Zeeland, gelegen aan de noordzijde van de monding van de Westerschelde. De stad beschikt over boulevards, het Nollestrand en het Badstrand. Dit trekt jaarlijks veel toeristen en Vlissingers. Daarnaast trekt het Bevrijdingsfestival Zeeland en het Film by the Sea festival vele bezoekers naar de stad. Vlissingen beschikt over een uitgebreid winkelbestand. De meeste winkels bevinden zich aan de Walstraat, de Scheldestraat, het Scheldeplein, de Lange Zelke, de Spuistraat en de St. Jacobsstraat. Vlissingen is goed bereikbaar per trein en per auto. De stad beschikt over twee stations en is gelegen aan de N288. Vlissingen staat ook bekend als havenstad. Vlissingen is de derde haven van Nederland.

Er zijn naast Bakers Dough ook nog andere franchiseformules waarvoor Vlissingen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Vlissingen.

koffie & thee branche informatie

Franchiseformule Bakers Dough valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.

Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.

De trends volgen elkaar in rap tempo op: na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie the latest hip thing. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.

De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.

Vestigingen Bakers Dough

Gegevens Vlissingen

Gemeente
Vlissingen
Inwoners
44.450
Inkomen
€30.200
WOZ-waarde
€153.000