Bagels & Beans Vlissingen

Bagels & Beans Vlissingen

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Vlissingen

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Vlissingen.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Vlissingen

Vlissingen is gelegen in , en is onderdeel van de gemeente Vlissingen. Er wonen ongeveer 44.450 mensen in Vlissingen. De WOZ waarde van de woningen in Vlissingen ligt gemiddeld op €153.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Vlissingen op €30.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Vlissingen een gezamenlijk inkomen van €610.177.273. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Vlissingen een totaal van 2.000 inwoners.

Vlissingen is een stad in de provincie Zeeland, gelegen aan de noordzijde van de monding van de Westerschelde. De stad beschikt over boulevards, het Nollestrand en het Badstrand. Dit trekt jaarlijks veel toeristen en Vlissingers. Daarnaast trekt het Bevrijdingsfestival Zeeland en het Film by the Sea festival vele bezoekers naar de stad. Vlissingen beschikt over een uitgebreid winkelbestand. De meeste winkels bevinden zich aan de Walstraat, de Scheldestraat, het Scheldeplein, de Lange Zelke, de Spuistraat en de St. Jacobsstraat. Vlissingen is goed bereikbaar per trein en per auto. De stad beschikt over twee stations en is gelegen aan de N288. Vlissingen staat ook bekend als havenstad. Vlissingen is de derde haven van Nederland.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Vlissingen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Vlissingen.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Vlissingen

Gemeente
Vlissingen
Inwoners
44.450
Inkomen
€30.200
WOZ-waarde
€153.000