Chocolate Company Wassenaar

Chocolate Company Wassenaar

Ondernemer worden bij Chocolate Company in Wassenaar

Chocolate Company is op zoek naar een ondernemer in Wassenaar.

Het verwennen van klanten met heerlijke chocolade, koffie, taarten en lunch!

Over Wassenaar

Wassenaar ligt in de gemeente Wassenaar, in Zuid-Holland. In Wassenaar wonen ongeveer 25.931 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdiend men gemiddeld €52.600. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €35.000. Het gemiddeld inkomen in Wassenaar ligt dus hoger. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Wassenaar dus zo’n €619.986.636. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €483.000 is in Wassenaar. In 2014 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €211.000, in Wassenaar ligt dit dus hoger. In Wassenaar hebben 2.4% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 622 uitkomt.

Wassenaar is een plaats in de provincie Zuid-Holland. Wassenaar ligt tussen Den-Haag en Leiden in. Het centrum van Wassenaar beschikt over een beperkt winkelbestand. De meeste winkels bevinden zich aan de Langstraat, de Luifelbaan, het Stadshoudersplein, De Verlengde Hoge Klei of de Van Hogendorpstraat. Qua bedrijvigheid moet Wassenaar het vooral hebben van het toerisme. De plaats is gelegen aan het strand en daarnaast ligt het attractiepark Duinrell ook in Wassenaar. De plaats staat ook wel bekend als de groene oase in de Randstad.

Er zijn naast Chocolate Company ook nog andere franchiseformules waarvoor Wassenaar interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Wassenaar.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Chocolate Company valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas, Gusto Coffee, Food & Drinks en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Chocolate Company

Gegevens Wassenaar

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Wassenaar
Inwoners
25.931
Inkomen
€52.600
WOZ-waarde
€483.000