Plaza Food For All Wezep

Plaza Food For All Wezep

Ondernemer worden bij Plaza Food For All in Wezep

plazafoodforall
Plaza Food For All is op zoek naar een ondernemer in Wezep.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Over Wezep

Wezep is onderdeel van de gemeente Oldebroek, binnen de provincie Gelderland, en heeft 13.680 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €35.500. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Wezep een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €220.745.455. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Wezep op gemiddeld €235.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 4.3% van de mensen in Wezep een uitkering. Dit maakt dat in totaal 588 inwoners van Wezep een uitkering krijgen.

Wezep is een esdorp aan de rand van de Veluwe, gelegen tussen Hattemerbroek en ’t Loo. Het dorp is grotendeels na de Tweede Wereldoorlog ontstaan. In de omgeving van Wezep liggen enkele militaire kazernes en is er veel ruimte voor recreatie. In het dorp is een buurtcentrum gevestigd voor de dagelijkse boodschappen.

Er zijn naast Plaza Food For All ook nog andere franchiseformules waarvoor Wezep interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Wezep.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza Food For All valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza Food For All

Gegevens Wezep

Provincie
Gelderland
Gemeente
Oldebroek
Inwoners
13.680
Inkomen
€35.500
WOZ-waarde
€235.000